Yazın Yunanistan Planı Yapanlar İçin 3 Rota

Bu Rota İçin Önerdiğimiz Ürünler

Yunanistan planı yapanların işini kolaylaştıracak bir yazı ile karşınızdayız! Bu hafta sizleri Yunanistan’a götürüyor ve Yunanistan’da kolaylıkla seyahat edebileceğiniz rota önerileri veriyoruz.

Yunanistan'a seyahat planları yapanlar için deniz, kara ve hava yoluyla gidebileceğiniz 3 farklı rota önerisi ile geldik. Hazır rota fikirlerini seviyor ve yeniden yurt dışı seyahatlerinin hayalini kuruyorsanız doğru yerdesiniz.

Yunanistan'da gidilebilecek rotalar

Kara Rotası

Eğer Yunanistan'a kara yolu üzerinden araçla ya da karavanla seyahat etme planlarınız varsa aşağıda sizin için bir kara yolu rotası hazırladık.

4 Duraklı Kara Rotası: Aexandroupoli - Kavala - Selanik - Halkidiki

Yunanistan sınır kapısı İpsala'dan itibaren yaklaşık 419 km süren bir rota öneriyoruz.

Yunanistan kara rotası

'Yunanistan'a karadan gitmek istiyorum ama nasıl bir rota yapsam bilemiyorum' diyorsanız bu rotaya şans verebilirsiniz. Her bir durak noktasında kalacağınız günlere karar verdikten sonra bu rota ile 5- 7 gün sürecek bir Yunanistan gezisi planlayabilirsiniz. Alexandraoupoli'de Yunan tavernalarına uğramayı, Kavala'da muhteşem kurabiyelerin tadına bakmayı, Selanik'te Atatürk'ün evini ziyaret etmeyi unutmayın.

Uçak Rotası

Sıra geldi Yunanistan'a uçakla seyahat etme hayali kuranlara! Yunanistan'a aktarmasız uçuşlar Selanik veya Atina varışlı oluyor. Kara rotasında Selanik ve çevresinden bahsettiğimiz için uçak rotası Atina varışlı olsun istedik. Rotayı başladığınız yer olan Atina'da bitirecek şekilde planladık.

Yunanistan'a uçakla gitmek

Atina İnişli Uçuş Sonrası Araçla: Corinth - Nemea - Tripoli - Olympia - Patras - Delphi - Atina

Dilerseniz Atina'ya uçakla vardıktan sonra Yunanistan'da araba kiralayarak bu rotanın tamamını yapabilir ya da listelediğimiz yerlerden en çok görmek istediklerinizi seyahat planlarına ekleyebilirsiniz. Antik kentlerle dolu bu rotanın tamamını yapmak ve her yeri dolu dolu gezmek isterseniz bu rotaya yaklaşık 10-14 gün ayırmanı öneririz.

Deniz Rotası

Yunanistan'ı deniz yoluyla keşfetmek isteyenlere gelelim şimdi de. Türkiye'den deniz yolu ile gidebileceğiniz toplam 10 ada olsa da, biz bugünün rotasını Çeşme çıkışlı olacak şekilde planladık.

Deniz yolu ile Yunanistan

Deniz Rotası: Çeşme - Sakız - Samos - Ikaria - Seferihisar

Yunanistan'a deniz üzerinden gitmişken bol bol gezeyim diye düşünüyorsanız rotaya ilk önce Çeşme kalkışlı ve Sakız Adası varışlı feribota binerek başlayabilir ve Sakız'ı keşfedebilirsiniz. Ardından Sakız - Samos arası sefer yapan feribotlardan birine binip Samos adasında konaklayabilir ve oradan da Ikaria Adasına geçebilirsiniz. Ikaria Adası'ndan Seferihisar'a seferler bulunduğu için dönüş yolunu Ikaria Adası üzerinden olacak şekilde planladık. Bu rotanın tamamını yapmak için yaklaşık 1 hafta bizce yeterli olacaktır. Tek bir adayı keşfettiğiniz sakin bir gezi planlamak da son derece keyifli olabilir.

Yunanistan rotaları

Seyahat rehberi niteliğindeki bir yazının daha sonuna geldik. Bu zorlu şartların artık hafiflemesi ile birlikte rahatça seyahat etmek isteyenler için hazır rotalı yazılarımız umarız ki yardımcı olur. Yazın Yunanistan planlarınız var ise bu 3 rotalı yazımızı not almayı unutmayın!